Eén aanspreekpunt voor veiligheidsinstallaties
In de complexen van Woonpunt bevinden zich behoorlijk wat brandmeld en brandveiligheidsinstallaties. Om die installaties goed te laten werken, had Woonpunt met veel verschillende onderhoudspartijen te maken. Hoe houd je dan het overzicht en de regie? Sinds dit jaar werkt Woonpunt daarom met één onderhoudspartij: EPM. Recent ondertekenden Kelly Regterschot (directeur Wijkontwikkeling en Vastgoedbeheer bij Woonpunt) en Wil Paulus (directeur bij EPM) een raamovereenkomst.
EPM regelt het periodieke onderhoud aan brandveiligheidsinstallaties, de aansluiting op de meldkamer, het opvolgen van alarmen én de 24/7 storingsdienst.
“Hiervoor hadden we te maken met veel afzonderlijke leveranciers voor deze taken”, vertelt Ard Hengeveld, interim-directeur Wijkontwikkeling en Vastgoedbeheer bij Woonpunt. “Die installaties bevinden zich ook nog op verschillende locaties. Dat maakt het moeilijk om bij storingen, alarmen en onderhoudstaken het overzicht te houden en de regie te voeren. Vandaar dat we op zoek gingen naar een onderhoudspartij die al deze taken coördineert. Die hebben we gevonden in EPM. De raamovereenkomst bevat vaste eenheids- en verrekenprijzen, dat zorgt voor transparantie. Bovendien biedt dat de mogelijkheid om aanvullend nieuwe installaties toe te voegen.”
Flexibel en betrouwbaar
Woonpunt werkt al langer naar tevredenheid samen met EPM. “Een flexibele en betrouwbare partner”, aldus Ard. “Als een van de weinige marktpartijen beschikken zij over een aparte afdeling voor brandveiligheidsinstallaties. De medewerkers van EPM zijn als geen ander bekend met de complexe regelgeving en techniek van dit soort installaties. Vandaar dat wij met EPM in gesprek gingen over een samenwerking voor het totale pakket. Dat heeft geresulteerd in de raamovereenkomst die we vandaag ondertekend hebben.”
Wij, EPM, kijken uit naar een succesvolle samenwerking!
Laat een reactie achter