De kosten van een NEN 1010 inspectie zijn afhankelijk van een aantal factoren. Kort samengevat hangen de kosten af van de volgende factoren: de toepassing van het complex, het aantal verdeelinrichtingen, het totale Bruto Vloer Oppervlak en de vraag of het een opleverinspectie of periodieke inspectie betreft.

Kosten van een NEN 1010 inspectie in detail

De volgende vragen worden door onze accountmanager bij het maken van een prijsopgave voor een NEN 1010 inspectie:

  • De toepassing van het te inspecteren complex zoals bijvoorbeeld: een agrarische, MKB of horeca-omgeving?
  • De aantal verdeelinrichtingen (meterkasten) zoals hoofd en onderverdeelinrichtingen.
  • Het totale Bruto Vloer Oppervlak (BVO) van het te inspecteren object.
  • De gebruikersdoelgroep. Denk hierbij aan scholen, woningstichtingen, zorginstellingen.
  • Betreft het een NEN 1010 opleverinspectie of een NEN 1010 periodieke inspectie?

Meer informatie over de daadwerkelijke kosten van een NEN 1010 inspectie?

Vraag een offerte aan voor een prijsopgave op maat.

Is de NEN 1010 een terugkerende inspectie?

Dit hangt af van de situatie. Zoals je in het artikel over de NEN 1010 inspectie hebt kunnen lezen, is de NEN 1010 (Nederlandse Norm) een praktische veiligheidsbepaling. De NEN 1010 beschrijft hoe elektrotechnische laagspanningsinstallaties aangelegd, uitgebreid en aangepast dienen te worden.

Dus, bij zowel nieuwe installaties, uitbreidingen of aanpassingen kun je de NEN 1010 inspectie inzetten voor kwaliteitscontrole. Bij een nieuwe installatie dient altijd een NEN 1010 opleverinspectie plaats te vinden. Zo kan de installateur aantonen dat de werkzaamheden conform de NEN 1010 zijn opgeleverd.

Ook interessant

Share this post

Laat een reactie achter